I´m a cowboy

Ik ben regelmatig te vinden op YouTube om hét perfecte liedje te vinden bij een bepaald thema of voor een bepaalde doelgroep. Zo heb ik ooit eens het liedje ´The clothes song´ ontdekt bij het thema ´clothes´. Een vrolijk liedje over een cowboy en cowgirl, dat snel te leren is en dus makkelijk mee te zingen. Nu kun je dit liedje aan het eind van de les snel even op het digibord afspelen, omdat je toevallig nog wat tijd over hebt. Maar het is natuurlijk veel leuker om er écht iets mee te doen!

-Zorg dat je flashcards hebt van een blauwe spijkerbroek, een witte hoed, een zwarte spijkerbroek en een rode hoed.
-Vertel (in het Engels natuurlijk!) in het kort iets over cowboys: dat ze paardrijden, een lasso hebben en heel cool zijn. Of vraag aan de leerlingen wat zij al weten over cowboys. Misschien kunnen sommige leerlingen wel in het Engels antwoord geven.
-Zing het liedje één keer heel langzaam voor. Je kunt het eventueel ook vertellen. Je laat hierbij de flashcards zien en maakt gebruik van gebaren. Zo maak je bijvoorbeeld het gebaar van een lasso, je wijst naar je spijkerbroek en je zet een zogenaamde hoed op.
-Leg het volgende uit: ´First, the boys will sing a part of the song and then the girls will sing the next part. The boys are wearing blue jeans and a white hat. They have a lasso in theirs hands. The girls are wearing black jeans and a red hat. They are riding a horse´.
-De jongens zingen: I´m a cowboy. O yes! I´m wearing blue jeans and a white hat´. Hierbij gaan ze staan en maken ze de gebaren.
-De meisjes zingen: I´m a cowgirl. O yes! I´m wearing black jeans and a red hat.´ Ook zij gaan staan en maken de gebaren.

Boys:
I´m a cowboy (lasso in lucht)
O yes (vuist omhoog)
I´m wearing blue jeans (naar je spijkerbroek wijzen)
And a white hat (een zogenaamde hoed opzetten)

Als de jongens dit twee keer geoefend hebben, zijn de meisjes aan de beurt.
Girls:
I´m a cowgirl (paardrijden)
O yes (vuist omhoog)
I´m wearing black jeans (naar je spijkerbroek wijzen)
And a red hat (een zogenaamde hoed opzetten)

Als de meisjes dit ook geoefend hebben, zing je het liedje vanaf het begin en gaan dus eerst de jongens staan en daarna de meisjes.
Nadat jullie het liedje gezongen en gedanst hebben, is het tijd om het muziekje erbij op te zetten. Dat gaat natuurlijk wat sneller!
Als laatste laat je het liedje zien op het digibord: The clothes song

Hieronder zie je een filmpje van hoe het er bij mij in de klas aan toe ging. Helaas stond de camera niet helemaal goed, maar het sfeertje zit er goed in:

 

Reacties zijn gesloten.

error: