Op deze pagina vind je alle data omtrent de workshops en trainingsdagen van Spelen met Engels, maar ook data van landelijke congressen en netwerkmiddagen.
JANUARI 2021
11: Studiedag op de Laarakker in Arnhem
14: 3e studiedag op een school in Gouda
20: 2e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater
22: workshop voor de onderbouw op een school in Nijmegen
27: 2e studiemiddag op een school in Leiderdorp
FEBRUARI 2020
3: 1e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde
10: 2e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde
17: 3e studiedag op St. Jozefschool, Oudewater
19: 1e studiedag op een school in Andijk
MAART 2021
1: Studiemiddag Louise de Coligny, Ede
3: 2e studiedag Calvijnschool, Gouda
4: 2e studiemiddag op een school in Leiderdorp
8: 3e studieochtend Nieuwe Baarnsche school, Baarn
11: Workshop op een school in Utrecht
17: 2e studiedag op een school in Andijk
24: 3e studiemiddag op een school in Veldhoven
31: 4e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater
APRIL 2021
6: 3e studiedag op een school in Andijk
8: Studiemiddag Louise de Coligny, Ede
15: studiemiddag op de Duyvencamp in Zwolle
22: 3e studiemiddag op een school in Santpoort
MEI 2021
12: 4e studiedag op een school in Andijk
17: Workshop op een school in Utrecht
19: 3e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde
25: 1e studiedag op een school in Heeswijk
JUNI 2021
17: 2e studiedag op een school in Heeswijk
22: Studiedag op de Laarakker in Arnhem
29: Studieochtend op de Duyvencamp in Zwolle
AUGUSTUS 2021
27: 3e studiedag Nieuwe Baarnscheschool, Baarn
Wil je meer weten over wat Spelen met Engels voor jouw school kan betekenen? Bel: 06-18949848, mail: info@spelenmetengels.nl of neem contact op via het formulier.
OBS De Kameleon, Driel
We hebben een houvast gekregen om onze (saaie) methode los te laten en we merken nu al dat onze leerlingen veel enthousiaster zijn tijdens de Engelse lessen. We hopen volgend schooljaar nog verder te kunnen samenwerken met Spelen met Engels!”
Ron Dijkman, leerkracht groep 7, OBS De Kameleon, Driel
Eenbes basisschool De Crijnsschool

Miekie Koster-van den Berg, Eenbes basisschool De Crijnsschool
OBS de Pendinghe & OBS de Vuurtoren

Koningin Emmaschool, Zwolle
“Samen met een andere bovenbouwleerkracht had ik al eerder de workshop ´CLIL & actieve werkvormen´ gevolgd tijdens een symposium in het voorjaar van 2016. De aanpak en het enthousiasme van Lauren maakten indruk op mij. Daarom kozen we voor ´Spelen met Engels´ toen we op zoek waren naar input voor ons team. In overleg met Lauren hebben we de inhoud van de twee studiemiddagen samengesteld: ´English is easy!´ en ´CLIL, hoe pak je het aan?`.
De workshops bij ons op school waren verfrissend, enthousiast, zeer inspirerend en laagdrempelig. Door het speelse karakter waren de studiemiddagen goed te doen na een hele dag voor de klas (ook niet onbelangrijk). Zo leuk kan leren zijn! Lauren´s aanpak past bij onze school en bij wat wij willen.”
P.C. Basisschool Rehoboth, Boskoop

Het werd een superleuke, sprankelende en interactieve ochtend, waarin we spelenderwijs met Engels aan de slag gingen. De werkvormen zijn direct toe >te passen in de klas. Het werkte zeer aanstekelijk en je krijgt er energie van! Engels moet je gewoon gaan DOEN!”
´t Sterrenpad, Nuis

Basisschool Aventurijn, Houten
De studiedagen waren nuttig, vol passie, levendig en zeer inspirerend. Er was een goede balans tussen theorie en praktijk en je krijgt meteen zin om de werkvormen in je eigen klas te gaan proberen. We zijn weer enthousiast geworden om de Engelse lessen levendiger te maken en de methode soms anders in te richten. De studiedagen zijn een aanrader voor alle leerkrachten.”
Michel Kuipers, Inge Korpel, Saskia van den Tempel, Kirsten Donders, Stef van Mil & collega´s, Basisschool Aventurijn, Houten
OBS de Lettertuin, Ede
Dankzij het vierfasenmodel kunnen we nu een lessenreeks per thema opbouwen. Dat neemt niet weg dat we in de midden- en bovenbouw ook voor een methode kiezen. Het één sluit het ander niet uit, maar het vult elkaar juist mooi aan. Ook hierin heeft Lauren ons geadviseerd: Kijk vooral naar ´Wat past bij het team en bij de visie van onze school?´”.
Louis Buelens, Eindhoven

We hebben het ervaren als een speelse en enthousiasmerende cursus, waarin je leert om op een gestructureerde manier met Engels te werken. De sfeer was prettig en ontspannen, met veilige opdrachten en een goede afwisseling tussen luisteren en actief meedoen. Dankzij alle praktische werkvormen en de handige readers hebben we nu voldoende handvatten om Engels op de juiste manier in te voeren vanaf groep 1.”
Nicolaaschool, Oss

Ons doel om meer inhoud te geven aan onze Engelse lessen is dan ook zeker bereikt, mede dankzij de praktische oefeningen en het vierfasenmodel. We vonden de open houding van Lauren zeer prettig, ze gaf veel handige tips & tricks. Er was een goede afwisseling in informatie geven en zelf bezig zijn. Ook de readers waren handig.
Het zou fijn zijn als we jaarlijks een herhaling zouden krijgen met nieuwe input, om het enthousiasme vast te houden. Thank you!’
Judith van Woensel, Josephine Crompvoets & Annelein van Gessel, Leerkrachten Nicolaassschool, Oss
Basisschool Aventurijn, Houten
De studiedagen waren nuttig, vol passie, levendig en zeer inspirerend. Er was een goede balans tussen theorie en praktijk en je krijgt meteen zin om de werkvormen in je eigen klas te gaan proberen. We zijn weer enthousiast geworden om de Engelse lessen levendiger te maken en de methode soms anders in te richten. De studiedagen zijn een aanrader voor alle leerkrachten.”
Michel Kuipers, Inge Korpel, Saskia van den Tempel, Kirsten Donders, Stef van Mil & collega´s, Basisschool Aventurijn, Houten
Koningin Emmaschool, Zwolle

Van Harteschool, Houten

De training was praktisch (´learning by doing´) en creatief. Er was voldoende afwisseling tussen theorie en werkvormen. Het team heeft de studiedagen ervaren als laagdrempelig, leerzaam, praktijkgericht en inspirerend. Er heerste een prettige, ontspannen sfeer. We hebben ervaren hoe belangrijk het is om plezier te hebben bij het leren van Engels en dat je als leerkracht je leerlingen dus vooral een veilig en positief gevoel geeft: Alles is goed, als je maar durft en doet.
Dankzij het vierfasenmodel kunnen we zelf thema´s uitwerken en doelen bedenken. Dit vergt natuurlijk wel goede voorbereiding en tijd. Samen met Lauren gaan we nog brainstormen over de doorlopende leerlijn, hoe we willen toetsen en andere mogelijkheden voor de toekomst.”
OBS De Kameleon, Driel
We hebben een houvast gekregen om onze (saaie) methode los te laten en we merken nu al dat onze leerlingen veel enthousiaster zijn tijdens de Engelse lessen. We hopen volgend schooljaar nog verder te kunnen samenwerken met Spelen met Engels!”
Ron Dijkman, leerkracht groep 7, OBS De Kameleon, Driel