Agenda

Op deze pagina vind je alle data omtrent de workshops en trainingsdagen van Spelen met Engels, maar ook data van landelijke congressen en netwerkmiddagen.

SEPTEMBER 2020
4: studiemiddag op de Boaz-Jachin in Elspeet
9: Studiemiddag op een school in Dedemsvaart
16: Online workshop, Webinar Nuffic
23: 1e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater
26: lezing tijdens de studiedag van Platform Vroeg Frans
29: werken aan doorlopende leerlijn op een school in Rhenoy
30: 1e studiemiddag op een school in Groningen

OKTOBER 2020
6: 1e studiemiddag op een school in Santpoort
9: 4e studiemiddag Rozenbeek, Velserbroek
14: 1e studiemiddag op een school in Veldhoven
19: 1e studiedag op een school in Hilversum
20: werken aan doorlopende leerlijn op een school in Rhenoy
29: 1e studiemiddag op een school in Leiderdorp

NOVEMBER 2020
3: 1e studiedag op een school in Gouda
6: 2e studiedag op een school in Gouda
18: 2e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater
25: 2e studiemiddag op een school in Groningen

DECEMBER 2020
10: 2e studiemiddag op een school in Santpoort

JANUARI 2021
6: 2e studiedag op een school in Hilversum
14: 3e studiedag op een school in Gouda
20: 3e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater
27: 2e studiemiddag op een school in Leiderdorp

FEBRUARI 2020
3: 1e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde
10: 2e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde
19: 1e studiedag op een school in Andijk

MAART 2021
1: 3e studiedag op een school in Hilversum
4: 2e studiemiddag op een school in Leiderdorp
17: 2e studiedag op een school in Andijk
24: 3e studiemiddag op een school in Veldhoven
31: 4e studiemiddag basisschool St. Jozef, Oudewater

APRIL 2021
6: 3e studiedag op een school in Andijk
7: 4e studiedag op een school in Hilversum
15: studiemiddag op de Duyvencamp in Zwolle
22: 3e studiemiddag op een school in Santpoort

MEI 2021
12: 4e studiedag op een school in Andijk
19: 3e studiedag op de Toermalijn, Zeewolde

JUNI 2021
29: Studieochtend op de Duyvencamp in Zwolle

Wil je meer weten over wat Spelen met Engels voor jouw school kan betekenen? Bel: 06-18949848, mail: info@spelenmetengels.nl of neem contact op via het formulier.

OBS de Pendinghe & OBS de Vuurtoren

“De ´Spelen met Engels´- studiedag was inspirerend en werd gegeven door een bevlogen en betrokken cursusleidster. De bruikbare spelletjes en tips zijn direct toepasbaar in de klas, ook bij andere lessen. De spelvormen zijn inspirerend. De workshops werden met humor gebracht en er was veel afwisseling. Je moet Engels gewoon gaan dòen!”
Diverse leerkrachten , OBS de Pendinghe & OBS de Vuurtoren

P.C. Basisschool Rehoboth, Boskoop

“We geven al jaren Engels vanaf groep 1 en we zochten een inspirerende workshop om het team weer even een ´boost´ te geven. Na een telefoongesprek met Lauren, waarin we onze wensen op tafel legden, kwamen we tot de conclusie dat de anderhalf uur durende workshop ´English is easy!´ goed bij ons zou passen.

Het werd een superleuke, sprankelende en interactieve ochtend, waarin we spelenderwijs met Engels aan de slag gingen. De werkvormen zijn direct toe >te passen in de klas. Het werkte zeer aanstekelijk en je krijgt er energie van! Engels moet je gewoon gaan DOEN!” 
Diverse leerkrachtenP.C. Basisschool Rehoboth, Boskoop

Louis Buelens, Eindhoven

“Na het volgen van een workshop van Spelen met Engels op een VVTO-congres, besloten we om Lauren te benaderen voor een meerdaagse training. We wilden meer weten over de didactiek van het geven Engels en of we nu wel of niet met een methode zouden gaan werken. De training was informatief en zeer praktisch met ´ready-to-go-opdrachten. De studiedagen waren open, inspirerend en leerzaam. Je wilt meteen aan de slag!

We hebben het ervaren als een speelse en enthousiasmerende cursus, waarin je leert om op een gestructureerde manier met Engels te werken. De sfeer was prettig en ontspannen, met veilige opdrachten en een goede afwisseling tussen luisteren en actief meedoen. Dankzij alle praktische werkvormen en de handige readers hebben we nu voldoende handvatten om Engels op de juiste manier in te voeren vanaf groep 1.”
Diverse leerkrachten, OBS De Groene Vlinder (voorheen: Louis Buelens)

Nicolaaschool, Oss

De driedaagse training was leerzaam en uitdagend, het heeft een enorme boost gegeven om weer vol enthousiasme met Engels aan de slag te gaan. We leerden door te doen en dat is precies wat een leerkracht wil! We hebben enorm veel lesideeën opgedaan.

Ons doel om meer inhoud te geven aan onze Engelse lessen is dan ook zeker bereikt, mede dankzij de praktische oefeningen en het vierfasenmodel. We vonden de open houding van Lauren zeer prettig, ze gaf veel handige tips & tricks. Er was een goede afwisseling in informatie geven en zelf bezig zijn. Ook de readers waren handig.

Het zou fijn zijn als we jaarlijks een herhaling zouden krijgen met nieuwe input, om het enthousiasme vast te houden. Thank you!’

Judith van Woensel, Josephine Crompvoets & Annelein van Gessel, Leerkrachten Nicolaassschool, Oss

Basisschool Aventurijn, Houten

“Een aantal collega´s had al eerder een workshop van Lauren gevolgd en was hier erg enthousiast over. We benaderden haar daarom voor drie studiedagen over CLIL. Na de eerste studiedag hebben we, op advies van en in overleg met Lauren, besloten om nog even te wachten met CLIL en ons vooral te richten op praktische werkvormen passend bij de methode die we gebruiken.

De studiedagen waren nuttig, vol passie, levendig en zeer inspirerend. Er was een goede balans tussen theorie en praktijk en je krijgt meteen zin om de werkvormen in je eigen klas te gaan proberen. We zijn weer enthousiast geworden om de Engelse lessen levendiger te maken en de methode soms anders in te richten. De studiedagen zijn een aanrader voor alle leerkrachten.”

Michel Kuipers, Inge Korpel, Saskia van den Tempel, Kirsten Donders, Stef van Mil & collega´s, Basisschool Aventurijn, Houten

Eenbes basisschool De Crijnsschool

“We gaan zeker aan de slag met alle praktische ideeën. Jouw workshop was de meest aansprekende en enthousiasmerende van alles wat we vandaag gehoord en gezien hebben. Je kunt merken dat je zelf voor de klas staat: je weet wat wel en niet werkt. We gaan dit zeker delen met onze teamleden. Hartelijk bedankt!” 

Miekie Koster-van den BergEenbes basisschool De Crijnsschool

´t Sterrenpad, Nuis

“We hebben veel praktische activiteiten gedaan en we hebben inspiratie gekregen om spelenderwijs Engels te geven. De uitleg was duidelijk en er heerste een open sfeer. Alle studiedagen waren laagdrempelig. Je wordt weer gemotiveerd om verder te gaan en we hebben spelend kennis opgedaan. Het was top!”
Diverse leerkrachten, ´t Sterrenpad, Nuis

OBS De Kameleon, Driel

“Toen we besloten om Engels vanaf groep 1 serieus te gaan aanpakken, zochten we contact met Lauren. Mijn collega en ik hadden al eerder een workshop van haar gevolgd tijdens een VVTO-symposium. Haar enthousiasme en praktijkervaring spraken ons erg aan. De meerdaagse VVTO-training werd afgestemd op onze wensen en tussen de studiedagen door was Lauren bereikbaar voor vragen of extra inspiratie. Ook mijn collega´s  omschrijven de training als afwisselend, leerzaam, praktisch en laagdrempelig. Door de interactieve werkvormen vloog de tijd voorbij. De manier waarop Lauren de training geeft, is zeer kundig, prettig en ontspannen.

We hebben een houvast gekregen om onze (saaie) methode los te laten en we 
merken nu al dat onze leerlingen veel enthousiaster zijn tijdens de Engelse lessen. We hopen volgend schooljaar nog verder te kunnen samenwerken met Spelen met Engels!”

Ron Dijkman, leerkracht groep 7, OBS De Kameleon, Driel

Koningin Emmaschool, Zwolle

“We hebben echt genoten van je studiemiddag. Ik vind het geweldig om te zien hoe iedereen geïnspireerd is geraakt! De leerkrachten zijn merkbaar al aan de slag gegaan. Ik hoorde vooral terug dat het heel praktisch was en dat het zo goed bij ons team paste. Een mooi compliment naar jou toe dus. We hebben nu al zin in de volgende studiemiddag!”
Ingeborg de Ruiter, Koningin Emmaschool, Zwolle

Basisschool Aventurijn, Houten

“Een aantal collega´s had al eerder een workshop van Lauren gevolgd en was hier erg enthousiast over. We benaderden haar daarom voor drie studiedagen over CLIL. Na de eerste studiedag hebben we, op advies van en in overleg met Lauren, besloten om nog even te wachten met CLIL en ons vooral te richten op praktische werkvormen passend bij de methode die we gebruiken.

De studiedagen waren nuttig, vol passie, levendig en zeer inspirerend. Er was een goede balans tussen theorie en praktijk en je krijgt meteen zin om de werkvormen in je eigen klas te gaan proberen. We zijn weer enthousiast geworden om de Engelse lessen levendiger te maken en de methode soms anders in te richten. De studiedagen zijn een aanrader voor alle leerkrachten.”

Michel Kuipers, Inge Korpel, Saskia van den Tempel, Kirsten Donders, Stef van Mil & collega´s, Basisschool Aventurijn, Houten

Koningin Emmaschool, Zwolle

“Omdat onze vvto-school sterk groeit, hebben we veel nieuwe collega’s. Het is een uitdaging om het niveau van Engels hoog te houden en daarom zochten we naar een speelse manier om input te geven aan het team. Voor sommigen meer ter opfrissing en inspiratie, voor andere collega’s is alles nog nieuw. Ook wilden we handvatten krijgen om meer en makkelijk CLIL in te zetten. Teambreed is beter dan een paar collega’s.

“Samen met een andere bovenbouwleerkracht had ik al eerder de workshop ´CLIL & actieve werkvormen´ gevolgd tijdens een symposium in het voorjaar van 2016. De aanpak en het enthousiasme van Lauren maakten indruk op mij. Daarom kozen we voor ´Spelen met Engels´ toen we op zoek waren naar input voor ons team. In overleg met Lauren hebben we de inhoud van de twee studiemiddagen samengesteld: ´English is easy!´ en ´CLIL, hoe pak je het aan?`.

De workshops bij ons op school waren verfrissend, enthousiast, zeer inspirerend en laagdrempelig. Door het speelse karakter waren de studiemiddagen goed te doen na een hele dag voor de klas (ook niet onbelangrijk). Zo leuk kan leren zijn! Lauren´s aanpak past bij onze school en bij wat wij willen.”
Petra Kreule - Koningin Emmaschool, Zwolle







Van Harteschool, Houten

“Onze oude methode voor Engels was te frontaal en dus zochten we naar manieren om het vak Engels meer te integreren in ons dagelijks onderwijs. Onze vvto-coördinator was daarom al regelmatig te vinden op de site van ´Spelen met Engels´ en zo kwamen we terecht bij Lauren voor de meerdaagse vvto-training.

De training was praktisch (´learning by doing´) en creatief. Er was voldoende afwisseling tussen theorie  en werkvormen. Het team heeft de studiedagen ervaren als laagdrempelig, leerzaam, praktijkgericht en inspirerend. Er heerste een prettige, ontspannen sfeer. We hebben ervaren hoe belangrijk het is om plezier te hebben bij het leren van Engels en dat je als leerkracht je leerlingen dus vooral een veilig en positief gevoel geeft: Alles is goed, als je maar durft en doet.

Dankzij het vierfasenmodel kunnen we zelf thema´s uitwerken en doelen bedenken. Dit vergt natuurlijk wel goede voorbereiding en tijd. Samen met Lauren gaan we nog brainstormen over de doorlopende leerlijn, hoe we willen toetsen en andere mogelijkheden voor de toekomst.”   
Martijn van Kooten, directeur,

OBS De Kameleon, Driel

“Toen we besloten om Engels vanaf groep 1 serieus te gaan aanpakken, zochten we contact met Lauren. Mijn collega en ik hadden al eerder een workshop van haar gevolgd tijdens een VVTO-symposium. Haar enthousiasme en praktijkervaring spraken ons erg aan. De meerdaagse VVTO-training werd afgestemd op onze wensen en tussen de studiedagen door was Lauren bereikbaar voor vragen of extra inspiratie. Ook mijn collega´s  omschrijven de training als afwisselend, leerzaam, praktisch en laagdrempelig. Door de interactieve werkvormen vloog de tijd voorbij. De manier waarop Lauren de training geeft, is zeer kundig, prettig en ontspannen.

We hebben een houvast gekregen om onze (saaie) methode los te laten en we 
merken nu al dat onze leerlingen veel enthousiaster zijn tijdens de Engelse lessen. We hopen volgend schooljaar nog verder te kunnen samenwerken met Spelen met Engels!”

Ron Dijkman, leerkracht groep 7, OBS De Kameleon, Driel

OBS de Lettertuin, Ede

“We zochten een didactische training om Engels te gaan invoeren vanaf groep 1. We kozen voor Spelen met Engels, omdat we Lauren al jaren kennen als vakleerkracht van onze Eureka groepen. De vier studiedagen waren zeer nuttig, relaxed, praktisch en afwisselend. Er was geen tijd om te verslappen, omdat we bijna alle werkvormen ook echt zelf uitvoerden en dus konden ervaren hoe het werkt in de klas. Er was steeds een lekker tempo en een prettige sfeer. 

Dankzij het vierfasenmodel kunnen we nu een lessenreeks per thema opbouwen. Dat neemt niet weg dat we in de midden- en bovenbouw ook voor een methode kiezen. Het één sluit het ander niet uit, maar het vult elkaar juist mooi aan. Ook hierin heeft Lauren ons geadviseerd: Kijk vooral naar ´Wat past bij het team en bij de visie van onze school?´”.  
Diverse leerkrachten, OBS de Lettertuin, Ede