Spelenderwijs & Communicatief Differentiëren

De ene leerling verveelt zich, terwijl het voor de andere juist te snel gaat. Hoe ga je om met de verschillende niveaus binnen één groep? Hoe houd je de Engelse les leuk en motiverend voor àlle leerlingen en voor jezelf?

In deze interactieve workshop van minimaal 2 uur leer je hoe je op een uitdagende manier Engels geeft aan meerbegaafde, (near-)native en vergevorderde leerlingen. Je krijgt tips en werkvormen voor differentiatie in alle groepen. Waar hebben leerlingen behoefte aan en met welke didactiek speel je hier spelenderwijs & communicatief op in? Ook kijken we naar opdrachten uit diverse methodes: hoe kun je ze aanpassen aan meerdere niveaus en meerdere leervoorkeuren? Alle werkvormen zijn direct zijn toe te passen in je eigen klas.

Deze workshop is voor leerkrachten die:
– (hoog)begaafde leerlingen in hun klas meer uitdaging willen bieden
–  meer uitdaging willen bieden aan leerlingen die verder zijn met Engels
– ideeën op willen doen om de snellere leerlingen te motiveren
– willen variëren in werkvormen
– in willen spelen op de verschillende leervoorkeuren van hun leerlingen

Wat zeggen deelnemers over deze workshop?

“Een interessante en praktische workshop. Ik heb geleerd hoe je opdrachten eenvoudig kunt omvormen zodat er meer interactie en differentiatie ontstaat.” – Janice Wierenga
“De workshop was duidelijk en vernieuwend. Een zinvolle combinatie van theorie en praktijk: het werkt aanstekelijk! Lauren is sowieso een enthousiaste duizendpoot. Haar berichten op social media sprankelen en haar gratis lesmateriaal is meestal de eerste plek waar ik kijk wanneer ik mijn lessen ontwikkel. Ook de materialen in de webshop zijn een uitkomst. Voor weinig geld heb je mooie materialen die meermaals te gebruiken zijn. Nu nog iemand die het voor mij allemaal kan lamineren… 😉” – Esther Jager
“Een workshop met veel ‘hands on’-activiteiten van een zeer enthousiaste en kundige docent. Ik heb genoten van de vele praktijkvoorbeelden en de tools om alles direct te kunnen gebruiken in mijn eigen klas”– Klaas Boot, Driespan
“Ik heb heel veel verschillende werkvormen ervaren en hoe je hiermee kunt differentiëren. Ik vond het super leerzaam en de trainster was heel enthousiast. – Nelleke van Gerwen, De Kiezel