Spelenderwijs & Communicatief Differentiëren

/, Middenbouw, Onderbouw, Studiedagen/Spelenderwijs & Communicatief Differentiëren
Spelenderwijs & Communicatief Differentiëren2018-04-09T11:32:38+00:00

Project Description

De ene leerling verveelt zich, terwijl het voor de andere juist te snel gaat. Hoe ga je om met de verschillende niveaus binnen één groep? Hoe houd je de Engelse les leuk en motiverend voor àlle leerlingen en voor jezelf?

In deze interactieve workshop leer je hoe je op een uitdagende manier Engels geeft aan meerbegaafde, (near-)native en vergevorderde leerlingen. Je krijgt tips en werkvormen voor differentiatie in alle groepen. Waar hebben leerlingen behoefte aan en met welke didactiek speel je hier spelenderwijs & communicatief op in? Ook kijken we naar opdrachten uit diverse methodes: hoe kun je ze aanpassen aan meerdere niveaus en meerdere leerstijlen? Alle werkvormen zijn direct zijn toe te passen in je eigen klas.

Deze workshop is voor leerkrachten die:
– (hoog)begaafde leerlingen in hun klas meer uitdaging willen bieden
– leerlingen die verder zijn met Engels meer uitdaging willen bieden
– ideeën op willen doen om de snellere leerlingen te motiveren
– willen variëren in werkvormen

Wat zeggen deelnemers over deze workshop?

“De workshop was duidelijk en vernieuwend. Een zinvolle combinatie van theorie en praktijk.” – Esther Jager
“De workshop was activerend en vol nieuwe ideeën. ik gade spelletjes meteen maandag inzetten!” –
Monique de Lange
“Een interessante en praktische workshop. Ik heb geleerd hoe je opdrachten eenvoudig kunt omvormen zodat er meer interactie en differentiatie ontstaat.” – Janice Wierenga

error: