VVTO training Spelen met Engels
clil training spelenmetengels
Studiedagen Spelen met Engels

Tijdens de studiedagen leer je onder andere:

  • Je Engelse lessen meer structuur te geven
  • Je Engelse lessen communicatiever te maken
  • Hoe je Engels goed kunt invoeren vanaf groep 1
  • Zelfverzekerder voor de groep te staan 
  • Hoe je kunt differentiëren op niveau en op leerstijl
  • Hoe je je leerlingen vanaf groep 5 continu Engels kunt laten spreken
  • Wat je allemaal kunt doen met liedjes, prentenboeken en flashcards
  • Te spelen met grammatica
  • Hoe je werkvormen ook bij andere vakken kunt inzetten
  • Heel veel actieve en coöperatieve werkvormen
  • De methode los te laten of er creatief mee om te gaan
  • Hoe je Engels geeft in de onderbouw
  • Hoe je spelenderwijs Engels geeft van groep 1 t/m 8
Workshop op maat90-120 minuten
Studieochtend / studiemiddag3 uur
VVTO-training4 dagdelen van 3 uur
CLIL-training3 dagdelen van 3 uur

De studiedagen en trainingen worden altijd aangepast aan de wensen van de school.
Samen met de directie of vvto-coördinator kijkt Spelen met Engels naar wat het team nodig heeft.

“We gaan zeker aan de slag met alle praktische ideeën. Jouw workshop was de meest aansprekende en enthousiasmerende van alles wat we vandaag gehoord en gezien hebben. Je kunt merken dat je zelf voor de klas staat: je weet wat wel en niet werkt. We gaan dit zeker delen met onze teamleden. Hartelijk bedankt!” 

Miekie Koster-van den Berg, Eenbes basisschool De Crijnsschool

“De ´Spelen met Engels´- studiedag was inspirerend en werd gegeven door een bevlogen en betrokken cursusleidster. De bruikbare spelletjes en tips zijn direct toepasbaar in de klas, ook bij andere lessen. De spelvormen zijn inspirerend. De workshops werden met humor gebracht en er was veel afwisseling. Je moet Engels gewoon gaan dòen!”

“We zochten een didactische training om Engels te gaan invoeren vanaf groep 1. We kozen voor Spelen met Engels, omdat we Lauren al jaren kennen als vakleerkracht van onze Eureka groepen. De vier studiedagen waren zeer nuttig, relaxed, praktisch en afwisselend. Er was geen tijd om te verslappen, omdat we bijna alle werkvormen ook echt zelf uitvoerden en dus konden ervaren hoe het werkt in de klas. Er was steeds een lekker tempo en een prettige sfeer. 

Dankzij het vierfasenmodel kunnen we nu een lessenreeks per thema opbouwen. Dat neemt niet weg dat we in de midden- en bovenbouw ook voor een methode kiezen. Het één sluit het ander niet uit, maar het vult elkaar juist mooi aan. Ook hierin heeft Lauren ons geadviseerd: Kijk vooral naar ´Wat past bij het team en bij de visie van onze school?´”.  

Diverse leerkrachten, OBS de Lettertuin, Ede

“We hebben veel praktische activiteiten gedaan en we hebben inspiratie gekregen om spelenderwijs Engels te geven. De uitleg was duidelijk en er heerste een open sfeer. Alle studiedagen waren laagdrempelig. Je wordt weer gemotiveerd om verder te gaan en we hebben spelend kennis opgedaan. Het was top!”

Diverse leerkrachten, ´t Sterrenpad, Nuis

“Na het volgen van een workshop van Spelen met Engels op een VVTO-congres, besloten we om Lauren te benaderen voor een meerdaagse training. We wilden meer weten over de didactiek van het geven Engels en of we nu wel of niet met een methode zouden gaan werken. De training was informatief en zeer praktisch met ´ready-to-go-opdrachten. De studiedagen waren open, inspirerend en leerzaam. Je wilt meteen aan de slag!

We hebben het ervaren als een speelse en enthousiasmerende cursus, waarin je leert om op een gestructureerde manier met Engels te werken. De sfeer was prettig en ontspannen, met veilige opdrachten en een goede afwisseling tussen luisteren en actief meedoen. Dankzij alle praktische werkvormen en de handige readers hebben we nu voldoende handvatten om Engels op de juiste manier in te voeren vanaf groep 1.”

Diverse leerkrachten, Louis Buelens, Eindhoven

“We hebben echt genoten van je studiemiddag. Ik vind het geweldig om te zien hoe iedereen geïnspireerd is geraakt! De leerkrachten zijn merkbaar al aan de slag gegaan. Ik hoorde vooral terug dat het heel praktisch was en dat het zo goed bij ons team paste. Een mooi compliment naar jou toe dus. We hebben nu al zin in de volgende studiemiddag!”

Ingeborg de Ruiter, Koningin Emmaschool, Zwolle